WAAROM EEN DORPSRAAD?

De dorpsraad is opgericht op 4 januari 2013. De dorpsraad behartigt de belangen van Brakel. Het is een overlegorgaan die een brug vormt tussen de inwoners van Brakel, de Gemeente Zaltbommel en de politiek. Tevens willen wij de leefbaarheid van Brakel bevorderen, de samenwerking binnen het dorp stimuleren door een platform te bieden aan de inwoners om mee te praten over hun leef- en woonomgeving. Deze taken proberen we uit te voeren door regelmatig contact te hebben met de inwoners uit het dorp, de gemeente en provincie, verenigingen en andere organisaties in onze omgeving.

WAT DOET DE DORPSRAAD?

• De dorpsraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over de leefomgeving
  • Functioneert als klankbord voor gemeente en andere maatschappelijke organisaties
  • Fungeert als communicatiekanaal tussen gemeente en dorp of wijk
  • Organiseren van de samenwerking met partners in de wijk en gezamenlijke afspraken maken
  • De ontwikkeling en uitvoering van dorps- en wijkplannen
  • De Dorpsraad ontwikkelt ook zelf initiatieven.

Wie zijn de leden?

De dorpsraad bestaat uit 9 leden. Wij stellen hen aan u voor:

• Jan van Beek – Voorzitter
  • Hans van Rangelrooij – Secretaris/Social Media
  • Gerrit Ermstrang – Penningmeester
  • Jenny van der Linden – notuliste
  • Evert Versteeg – Brakel Schoon
  • Caroline Kooijman – Communicatie/Social Media
  • Geurt van Steenis – Algemeen Lid
  • Xandra van Tuijl – Algemeen Lid
  • Leo van Hamond – Algemeen Lid

Wilt u in contact treden met een van de leden van de dorpsraad? mail dan naar: info@dorpsraadbrakel.nl